Frakt
Vi erbjuder fri frakt inom Sverige. Alla beställningar skickas med DB Schenker eller PostNord.
Du har alltid 30 dagar på dig att returnera eller byta en beställning.
Retur & Byte
Byten
Vi erbjuder gratis byten av storlek och färg på din beställning. Väljer du att byta ett plagg fyller du i det på din returetikett och skickar med i paketet. Kontakta även vår kundtjänst på info@kebne.nu
För att byten ska vara godkända krävs det att prislappar finns kvar på plagget, samt att plagget är oanvänt. Alla varor som skickas tillbaka måste vara packade i påse eller kartong, vid transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras du som kund.
Returer
Returrätten gäller i 30 dagar efter du mottagit varan. Använd gärna originalemballaget, se till att försluta förpackningen ordentligt och sätt på den bifogade returfraktetiketten. Därefter lämnar du in paketet på valfritt Post Nord- eller Schenker ombud. När du returnerar en vara debiteras du en kostnad på 79 kronor (Ingen avgift vid retur i butik*), avgiften regleras i efterhand. Har du några frågor gällande din retur, kontakta Kebnes kundsupport på info@kebne.nu
Så snart din retur blivit administrerad får du en bekräftelse via mail. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning som ska ske senast 14 dagar från att vi mottagit varan.
När du skickar tillbaka produkterna ska du se till att de är ordentligt förpackade. Du bär nämligen själv ansvaret för paketet/produkterna tills vi får det/dem. Spara kvittens från transportören och eventuella spårningsnummer.
OBS! Vi accepterar inga paket som skickas mot efterkrav eller liknande.
*Butik: Varorna kan retuneras på Hanzens Butiker. Se om du har en butik nära här.
Återbetalning
När vi tar emot produkten inspekterar vi den och därefter får du tillbaka det belopp som du har betalat till oss vid köpet. Beloppet överförs alltid med samma betalningsmetod som har använts vid köpet. Om du exempelvis har använt betalkort återbetalas beloppet till det kort som har använts vid köpet.
OBS!
Du kan förlora ditt köpbelopp, helt eller delvis. Det sker om produktens värde har minskat på grund av
- att du har använt produkten,
- den har skadats under tiden du har ansvarat för den,
- du har hanterat produkten på något sätt som inte var nödvändigt för att fastställa vilka produkter det är samt vilka egenskaper och funktioner de har.